09 June 2009

Selamat Datang ke Fraser Hill

06 Jun 2009 - Pepagi lagi anak2 aku dah bising bertanya jadi ke tidak pergi Fraser Hill. Aku cakap tanya kat Pakcu korang. Abah ikut je. Macam CSI punyer investigator dorang pergi menyiasat. Tak sampai 2 minit kes dah selesai. "Pakcu kata pukul 10.00 kita bertolak" kata anak aku sambil menyanyi-nyanyi.

Pukul 9.00 dorang dah siap. Dah berpuluh kali dorang tanya apasal abah tak pakai baju lagi. Hmmm budak2 camtu laa.

Last-last pukul 11.00 baru kitorang gerak. Macam2 hal pulak yang muncul. Tapi takpe la. Better late than never.

Dalam perjalanan sempat jugakla anak aku snap beberapa keping gambar. Itupun banyak yang blur...amatur lagi.

Ni pemandangan kat empangan KKB (kalau tak silap laa)



Welcome to Fraser Hill..


Kitorang tiba dekat gate bawah dalam pukul 2.35 ptg...turn untuk kenderaan naik ke puncak pukul 3.00 ptg...lepak je la dulu


Tiba di puncak..




Sekarang musim panas yang agak melampau...kat puncak pun dah tak berapa sejuk sangat. Suhu dalam 25C je...


Antara bunga2 yang aku jumpa dan antara gambar2 yang agak "menjadi" aku snap




Sebenarnya keputusan kami naik ke Fraser adalah satu kesilapan...sebab...kebanyakan tempat tengah buat renovation or under construction...maksudnya TUTUP. Patutla aku tengok lengang je. Ada sorang resident kat situ kata mungkin akhir July baru siap semua construction.

Takpe lah...aku cakap kat anak aku...kalau projek abah menjadi...nanti kita datang lagi. Stay 2~3 hari baru best.

Kami turun tepat pukul 8.00 malam. Masa ni dah free trafik...maksudnya turun boleh naik pun boleh. Pandai2 la korang drive. Apa2 jadik tanggong sendiri.

Sekali sekala layan corner syok jugak...macam Initial D lak rasanya. Patutnya JPJ kena buat road test kat situ...siapa yang selamat sampai kat bawah...kereta takde calar balar baru bagi lesen. Tapi kena standby ambulan banyak2 laa...huhu

Tiba kat rumah dah pukul 12.00 tengah malam. Badan dah penat. Besok ada 2 lagi majlis nak kena attend. Plan nak balik kampung pun besok gak. Adusss...nasib ko la Labuuu


No comments: