13 June 2009

Misi mencari pressure cooker

10 Jun 2009 - Sakit2 badan tak hilang lagi tambahan pulak aku memang ada masalah tulang belakang - slipped disc. Tapi misi mencari pressure cooker tetap diteruskan. Kalau takde benda tu, opis baru aku takkan dapat beroperasi.

Pagi lepas breakfast aku ajak bini aku pegi Bangi Lama. Mana tau kot2 kat situ ada jual benda tu. Lagipun aku nak tempah kotak kaca..aku dengar kat situ ada kedai kaca orang melayu kita. Bukan apa...nak tolong bangsa kita maju je.

Memang betul...ada satu kedai kaca kat situ. Tapi owner dia tak lah pure melayu...tak kesah la yang penting aku bagi salam dia jawab. Harga boleh tahan gak la. Bak kata promoter Islamic Loan " hendakkan yang halal kena la bayar lebih sikit...wang ringgit tiada nilainya di akhirat nanti" lantak ko la labuuu

Aku teruskan pencarian pressure cooker...namun hasilnya tetap sama. "Saya tara juai la itu barang" kata sorang nyonya tu. Kata apek ni pulak "Haiyaa...lu cari kedai lain la...saya repair basikal boleh laa" hehe

Takpe lah..petang nanti aku pegi bandar Kelang je la. Kat sana sure ada. Lagipun dah nak tengahari dah ni. Nak jemput anak kat sekolah.

Sebelah petang...macam biasa setiap petang rabu aku pegi main badminton. Kali ni ramai pulak yang muncul. Boleh dikatakan semua tak puas main. Yang paling frust anak aku...dah la tak puas main, tali raket pulak putus. Walhal tak sampai sebulan aku tukar tali raket dia tu. Nak kena pakai tali dawai kot.

Tak puas hati punya pasal, malam tu jugak aku surf Putrajaya punya website...nak tempah court kat precint 16. Mujur ada kosong..tu pun hari sabtu 6~8 malam. Jadi lah.

No comments: