01 June 2009

Apa citer semalam

Semalam 31 May 2009..aku anak beranak bergotong royong mencuci rumah sewa abah untuk dijadikan office baru aku.

Mak aihh..punyer la bersepah, bau nauzubillah...korang kalau nak sewakan rumah tolong la jangan sewakan kat lelaki bujang. Macam2 bau ada. Dah la rumah ditinggalkan gitu jer..lari tengah malam, sampah merata2..kunci tak pulangkan..yang paling buat aku naik hangin bill letrik tertunggak sampai 5 ratus hengget..kesian bapak aku kena bayar. Aku kalau jumpa dengan budak2 tu..hisshhh tak tau la apa nak jadi..mau jadi pendekar kundur gamaknya.

Seharian aku anak beranak mencuci rumah tu..dah macam mat bangla pun ada gak..hehe

Lampu banyak yang dah padam...pintu bilik jangan citer la..habis sumer jahanam..dinding dah jadi tempat melepas perasaan..kunci grill sumer kena tukar...memang giler la budak2 tu..dorang ingat bila dah bayar duit sewa tu dorang boleh buat ikut suka hati mak bapak dorang jer..WOII mat ANUGERAH SECURITY rumah tu bapak aku yang punya..bukan rumah mak bapak korang. Aku bukan nak sentuh hal kenegerian tapi semua budak2 guard tu asal dari Kelantan..korang paham2 je la kaum tu..mana boleh duduk serumah dengan kaum negeri lain..ini pengalaman aku sendiri.

Aku ada ambik gambar sekitar rumah tu tapi selepas dibasuh la..tapi tak lawa la pulak..blurr jer. Nanti la aku ambik lagi sekali.

Sakit2 badan tak hilang lagi ni..sat lagi nak pegi supermarket nak beli lampu ngan kunci.

Nanti aku sambung posting dan citerkan apa aku nak buat kat rumah tu..jeng jeng jeng


No comments: