24 June 2009

Aku Sakit...

22~23 Jun 2009 - Benar. Aku sakit.

Sejak hari Isnin membawalah ke hari ini seluruh sistem dalam badan aku ni dijangkiti virus. Bukan virus H1N1 !! Bukan sama sekali.

Doktor ?? Tak perlu. Aku rasa aku boleh lawan sendiri virus tu. Tak perlu antibiotik tak perlu pain killer. Walaupun virus ni agak bahaya tapi aku rasa aku tau macamana mengatasinya.

Aku namakan virus ni Sindrom Kemalasan Terlampau atau dalam bahasa saintifiknya MALAS.

Memang semenjak dua menjak ni aku agak malas sikit. Namun begitu rutin harian tetap aku jalankan cuma tiada extra aktiviti.

Lepas hantar anak pegi sekolah...aku sambung tidur.
Lepas jemput anak dari sekolah...aku tidur.
Sebelah petang lepas layan playstation...aku tidur.
Malam...of course la tidur.

Jadinya sejak dua hari ni 3/4 masa aku habiskan dengan tidur. Macam nisbah kepala otak orang tak betul je !!

Kenapa boleh jadi cenggitu ?? Jawapannya mudah, aku tengah reformat the whole body system...sebab lepas ni aku nak install software baru. Aku jangka mungkin awal Julai software tu akan sampai.

Proses reformat ni mungkin ambik masa dalam 4~5 hari. Nak reformat pc pun makan 5~6 jam gak kan ?? Kalau hantar kat Sony punya IT dept lagi haru...2 hari belum tentu siap. Tapi kalau gaji lambat masuk 2~3 jam...macam perang Iraq je kecohnya.

Sebenarnya ada beberapa isu yang nak aku kongsikan tapi MALAS punya hal...lain kali lah aku post.

Biarkan aku dengan Dunia Baru ku.

No comments: