22 June 2009

Gotong Royong Perdana

21 Jun 2009 - Hari yang dinanti2kan tiba.

Gotong Royong Perdana. Gah bunyinya tapi tidak pada realitinya. Seperti yang dijangka, kehadiran ibubapa dan murid amat mendukacitakan. Ada la dalam 30 orang yang menyahut cabaran. Mungkin sebab takde artis jemputan kot. Kalau tak pun mungkin dorang semua pegi Indon tengok final badminton Indonesia Open. Tapi yang heran nya ada 2~3 orang mat Indon yang join gotong royong kitorang. Takde pulak dorang balik kampung nak sokong Taufik Hidayat. Ntah la Labu !! Lain padang lain rumputnya. Rambut sama blonde, lain hati lain busuknya.

Takpe lah. Yang datang tu pun kira dah syukur sesangat. Lagipun kerja yang nak dibuat takde la banyak sangat.


Pada aku kudrat ibubapa bukanlah perkara utama yang pihak sekolah tagihkan. Penzahiran komitmen serta keprihatinan ibubapa itu yang dicari. Bukan seperti tong kosong...berdegar2 di kedai kopi. Mengata itu mengata ini...kalau aku jadi cikgu aku akan buat itu buat ini...tapi bila dijemput datang join aktiviti sekolah semua pakat meloncat macam lari dalam guni.

Tapi kami dah buktikan...tanpa kehadiran tong2 kosong tu majlis kami tetap berjalan dengan lancar...sorang boleh makan 2~3 bungkus nasi lemak...siap bawak balik lagi...hehehe

Seronok budak2 ni main asap. Kalau JAS nampak ni tak tau la aku...dah la sekarang ni musim jerubu (jerubu ke jerebu ??)


Folks, please don't try this at home. He is pro.


Antara kaum hawa yang hadir.





AJK yang paling penting. Kalau takde dorang ni, aku pun malas nak join.


Antara species pokok yang tak tau malu. Walau ditebang diracun beratus kali, pokok ni tetap akan tumbuh gak...tak kira tempat tak kira cuaca. Kalau ada saintis kata bunga pokok ni boleh buat "ubat kuat" sure pokok ni sesak nafas. Macam kes jarum mas dulu. Sampai lalang pun tak sempat nak hidup. Donia Donia ??

No comments: