22 June 2009

Latihan skuad negara

20 Jun 2009 - Hari sabtu. Hari untuk bermalas-malasan.

Sejak pagi lagi anak2 aku dah mengendeng nak ikut aku pegi precint 16...nak main badminton. Budak2 skuad negara semua aku dah ingatkan sebab hari ni aku booked court pukul 5~7 pm. Aku mintak dorang ajak geng2 jantan sekali sebab hari ni aku sorang je ada. Geng jantan yang biasa turun semua ada hal.

Bini aku kata adik aku nak bawak anak dia pegi swiming pool...kat situ gak. Kalau dia pegi for sure anak kecik aku yang tak berapa nak kecik tu nak join sekali. Masalah problem nya dia takde baju renang sedangkan aku baca kat notis board hari tu, sesiapa yang nak berenang kena pakai swim suit. Kena beli la gamaknya.

Pukul 3.00ptg aku ajak bini aku pegi cari baju tu kat BBB. Aku ingat kat kedai sukan mesti ada jual punya...tapi aku silap. Dah merata kedai kitorang masuk...semua takde jual...termasuklah kedai sukan. Ada ke patut kedai sukan takde jual baju renang. Kalau kedai handphone tu logik la sikit.

Last2 jumpa kat Bintang. Itupun pattern lama...yang macam bikini tu. Sales girl tu kata yang pattern baru tu bentuk dia macam baju biasa...ntah la. Aku tak dapat nak imagine. Darurat punya hal bini aku beli je baju tu. Lain kali kita cari yang pattern baru tu pulak.

Seperti yang aku jangka, hari ni aku sorang je yang jantan. Yang lain tak muncul. Kiranya hari ni aku main sekadar nak keluar peluh je.




Sementara aku main badminton dengan awek2 tu termasuk 2 orang anak dara aku, bini dengan anak kecik aku join adik aku kat kolam renang. Kali ni tak macam minggu lepas. Dorang tak muncul2 kat court. Dah pukul 7.00 baru dorang datang. Seronok sangat la tu main air.



No comments: