16 July 2009

Walhasil Balik Asal

14 July 2009 - 1st stage punye kursus dah selesai. Tok guru pun dah balik. Sekarang cuma nak monitor perkembangan benda yang kitorang masak tu je. Sekurang2nya 10 hari lagi baru boleh tau samada tangan kitorang ni sesuai ke tidak buat keje2 dapur ni. Selain dari itu takde apa yang boleh kitorang buat kecuali mengembangkan perut.

Sebelum tok guru meniggalkan kami semalam beliau ada mencadangkan beberapa penambahbaikan terhadap bilik operasi kami. Kami akur kerana hal2 berkaitan dengan kualiti memang tidak boleh dipandang remeh. QDC adalah motto kami, bukannya CDQ.

Apsal tetiba je aku jadi macam mat belia ni. Eeeiiii !! geli geleman ketiak aku !!!

Tetapi penambahbaikan tersebut tidak dapat kami lakukan sekarang memandangkan....hishhh !! apsal ni ?? Weyy !! back to normal la...Uncle Rockers mana pakai bahasa lirik lagu ni semua.

Wokey !! sambung balik. Memang kitorang dah tau extra requirement tu...cuma kitorang tak berani nak memandai2. Lagipun memang dah stail aku bila ada orang mengajar aku akan winzip semua database file...seolah2 hard disc tu blank macam baru lepas reformat. Aku tak reti nak buat partition...lagipun hard disc aku ni kecik je...processor Intel P1...RAM 286mb...Windows 97 lak tuu. Mau meletup hard disc tu kalau aku sumbat semua skali kat situ.

Oleh kerana ujikaji sedang berjalan makanya terpaksalah kami tangguh dulu saranan tok guru tu. Bukan niat nak derhaka pada guru cuma tak nak tunjukkan sangat akan kekurangan kepandaian kami ni. Manakan tidak...sorang engineering background...sorang lagi rebellion...tup tup terjun dalam dunia biotech. Kalau la aku tau cenggini pengakhirannya...tak payah aku pening kepala belajar buat balance sheet, profit & loss, trade a/c, mfg a/c, inventory, market analysis. Baik lepas SPM aku terus pegi Johor je menuntut dengan tok guru tu. Tapi semua tu dah tersurat sejak azali. Aku bersyukur kerana diberi peluang untuk meneroka dua dunia yang berbeza.


Apsal ada gambar kucing lak ni ? Kalau persian ke..siamese ke lain citer la. Stakat kucing kampung apa barang nak menyemak kat sini.

Korang jangan speku yg bukan2. Kucing ni memberi seribu gambaran. Cuba korang bayangkan, lepas hantar anak2 pegi sekolah dalam pukul 7.00 pagi...kebetulan pagi tu hujan pulak...dengan tanpa rasa bersalahnya korang masuk kebilik...terus menuju ke birai katil...menepuk2 bantal kemudian dengan fikiran yang tenang korang melabuhkan badan diatas katil lalu meletakkan kepala di position yang betul sambil memeluk erat bantal busuk.

Ohhhh...alangkah bahagianya !!

No comments: