15 July 2009

Ijtimak cendawan

13 July 2009 - Hari ni kitorang tak main dengan dapur lagi tapi main dengan pisau dan api pulak. Nampak senang tapi hakikatnya banyak gak la bulu roma aku hangus. Partner aku tak kesah sangat sebab tangan dia "gebu's".

Kenapa kitorang main api ? Jangan tanya...ISA OSA AXN

Proses kali ni takde la rumit sangat cuma agak bahaya sikit. Lebih kurang satu jam semua dah selesai. Jangka masa nak tunggu result lebih kurang 2 minggu lagi.


Baru pukul 11 pagi. Takkan nak melopong je kat opis tu. Jadi kitorang decide nak bawak tok guru melawat ladang abang seguru di Puchong. Sambil melawat tu boleh la "ketuk" si Zul belanja makan tengahari. Biasa la tu...kat Sony dulu pun memang dah jadi perkara biasa belanja guest makan. Tapi cuma boss je la yang merasa. Kita yang kuli batak ni kalau involved boleh didakwa bawah ISM.

Masa dalam perjalanan ke Puchong kami rasa agak pelik sebab tetiba je jerebu tebal giler. Masa awal pagi elok je clear. Nak kata ada hutan terbakar...kat area ni mana ada hutan lagi. Semua dah habis kena sodok. Sampaikan si pembawa selsema tu pun dah takde tempat nak menyondol.



Bila aku tengok tok guru berdiskusi dengan si Zul...terasa diri aku ni kerdil sangat. Memang tak layak aku nak masuk campur. Yang boleh aku buat hanyalah ambik gambar.



Selesai farm tour kitorang sambung pulak diskusi kat restoren. Macam biasa lah...takkan tetamu lak kena belanja tuan rumah. Tu dah kira beranak songsang tu.

Sebelah petang aku dah takde xtvt. Kursus untuk first stage ni dah selesai. Kena tunggu lagi 2~3 minggu itu pun tengok pada hasil masakan kitorang semalam.

Baru teringat...aku kena cari rubic cube...allaaa benda 4 segi sama yang kena pusing2 nak bagi warna kat setiap permukaan tu sama. Benda ni top masa aku zaman budak2 dulu. Tak tau pulak aku game ni tengah meletop balik sekarang ni.

Bukan aku yang ndak tapi anak aku yang kat USJ tu. Semalam aku dah bagi seketul tapi bukan yang macam dia ndak. Aku belikan yang 4x4...yang dia ndak 3x3 jadi hari ni terpaksalah aku pegi carik satu lagi dan hantar kat dia malam ni jugak sebab benda tu dia nak pakai besok.

Aku pegi kat tempat bini aku beli semalam. 3x3 dah takde stock tapi tokey tu kata dia boleh carikan. Dia mintak aku datang balik malam nanti. Tu tandanya confirm dia boleh dapatkan untuk aku. Selesai satu masalah.

Lepas maghrib aku ajak pasangan duet aku pegi USJ. Akupun bukannya berani sangat drive memalam ni. Mata dah kurang alert. Bukan sebab dah tua cuma kurang muda je.

Macam tu lah kita bila dengan anak. Sanggup buat apa saja asalkan anak2 happy. Mudah2an anak2 aku nanti pun akan layan kitorang macam ni jugak. Aamiiin.

No comments: