12 July 2009

Red Alarm !!

09 July 2009 - NeeNoNeeNoNeeNo !!! Bukan siren ambulan tapi siren dalam kepala otak kitorang dah berbunyik. Sebab ?? Perabut 2nd hand yang kitorang order masih belum dapat. Tokey tu kata ada yang dia tak dapat cari lagi.

Partner aku dah menunjukkan simptom2 ke"panik"kan. Petang ni dia ajak aku pegi jenguk kedai tu. Angkut mana yang ada dulu. Yang paling penting meja. Takkan nak belajar sambil meniarap kot ?

Lebih kurang pukul 3.00ptg kitorang gerak pegi Puchong. Keadaan tenang macam takde tanda2 urusniaga sedang berlaku.

Sah ! Memang barang yang kitorang order tokey tu belum dapat carik lagi. Tapi tokey tu bagi jaminan besok mesti dapat punyer. Konfiden je tokey tu. Mana dia nak rembat pun aku tak tau.

Ada 4 kerusi lagi yang tak cukup. Kira ok la tu. Sekurang2nya 3 dah ada. Kalau menjelang petang besok masih tak dapat gak lagi kitorang angkut je la mana yang ada dulu. At least hari sabtu nanti ada jugak kerusi untuk tok guru kitorang duduk.

Dalam pada aku sibuk dengan perabut untuk opis baru...bini aku pulak sibuk dengan mesin jahit tepi. Dia nak beli yang 2nd hand je. Aku ada jumpa kat Mudah.com Memang murah giler. Cadang besok pagi nak pegi tengok dulu mesin tu. Kalau ok kitorang ambik.

Masalahnya besok hari Jumaat. Aku cuma ada masa dari 8.00 pagi sampai 10.30 pagi je nak uruskan pasal mesin tu. Pukul 11.00 pagi nak ambik anak sekolah. Tengahari solat Jumaat. Petang dah janji dengan partner nak pegi Puchong...ambik perabut.

Sempat ke ?? Rumah mamat tu kat Taman Puncak Jalil. 1st time dengar nama tempat tu. Kalau Puncak Niaga, Bukit Jalil, Jalil Hamid biasa la aku dengar. Buatnya aku sesat ke, traffic jam ke, bini aku tawar menawar sampai kering air liur ke, Siapa nak ambik anak aku kat sekolah ?? Mau melolong budak kecik yang tak berapa nak kecik tu sehari semalam.

Kes naya beb !!

No comments: