16 July 2009

Fantasi jadi realiti

15 July 2009 - Baru semalam aku berfantasi pasal hujan pagi..tup tup pagi ni dah jadi realiti.

Sukar untuk aku gambarkan betapa nikmatnya suasana pagi ini. Kesejukan pagi ditambah dengan hujan yang turun menjadikan ia amat berbeza dari pagi2 sebelumnya. Dan suasana ini sepatutnya kita raikan beramai2. Tapi sayang...hanya segelintir saja yang berkesempatan.

Masa aku hantar anak pegi sekolah...dapat aku peratikan muka2 pemandu \ penunggang kenderaan yang kelat, tension, stress dan dalam keterpaksaan. Aku rasa kalau PM umumkan hari ni cuti umum, sah PRU13 nanti PR takkan dapat walau satu undi pun.

Perancangan aku nak jalan jalan cari breakfast dengan pasangan duet terpaksa dikenselkan. Lambaian bantal ala pelakon Panggilan Pulau begitu menggoda sekali. Aku tewas !!!

Tapi memang sejak dua menjak ni badan aku ada sikit kelemauan. Adakah itu simptom biasa bagi orang yang dalam proses penuaan ? Tak jugak kot...sebab ada otai yang double kurang muda dari aku masih steady lagi. Ada tu siap dapat baby lagi. Takkan aku yang fuel injection boleh kalah dengan carburator. Tak mungkin !! Mesti ada benda yang tak kena ni.

Petang...macam biasa aku turun Komplek Sukan Sect. 15 main badminton. Aku merempit je. Petang2 ni kat area tu memang jam. Kalau bawak kereta belum tentu sejam boleh lepas. Maklumla masa warga kilang balik. Aku faham sangat situasi tu. Tak pandang kiri kanan lagi dah...yang penting nak sampai rumah secepat mungkin. Tak tau la aku kalau ada umat yang lebih suka duduk kat opis dari bergurau senda dengan anak bini di rumah. Hehehe aku rasa aku ada kenal sorang makhluk yang macam tu.

Perkembangan projek ?? Tadi aku ada pegi jenguk kat opis. Macam tu jugakla keadaannya. Tapi walaumacamanapun benda tu kena tengok selalu. Takut ada benda lain yang hinggap...itu kata tok guru aku. Kira macam benda tu ada aura la. Ada daya penarik ataupun pemikat. Bukan macam dalam iklan Meeting Larut Malam tu "ape tu.. bayo ora"

Nyesal aku sebut ayat tu. Hilang mood aku nak nulis.

No comments: