14 July 2009

Belajar memasak

12 July 2009 - Pernah main masak2 masa kecik2 dulu ? Gitulah gamaknya yang kitorang buat hari ni.

Cuba korang bayangkan 3 orang jantan yang dah nak masuk kategori veteran main masak2. Cuma bezanya kali ni main masak2 pakai real punya barang. Dapur gas, periuk, senduk, tepung, air...bukannya tanah, pasir, daun atau buah hutan.

Aku sempat gak snap beberapa keping gambar tapi atas sebab keselamatan maka gambar tersebut tak dapat aku tepek kat sini kecuali gambar produk yang dah siap.

Sekali pandang macam urine je...maklumlah dah tua2 baru nak belajar memasak.

Partner aku tengah tekun buat keje.


Tengah kitorang sibuk memasak tetiba muncul sahabat aku ni...usahawan CendawanPuchong yang semakin glamour sejak muka dia yang "hensem" tu selalu keluar paper.

Kiranya si Zul dengan aku sekarang dah jadi abang seguru. Walaupun dia lebih muda dari aku tapi disebabkan dia menuntut dulu dari aku...makanya aku terpaksa panggil dia abang. Jangan marah bro...aku bukannya dah tua cuma kurang muda je.

Korang perhatikanlah betapa seriusnya para usahawan kita berbincang. Tu mesti citer juta juta punya bisnes.

Macam aku sebut tadi...aku tak boleh nak citer lebih2 tentang pembelajaran aku hari ni. Kang tak pasal2 aku kena charged bawah ISA OSA AXN.


No comments: