05 July 2009

Sakit kepala...kepala sakit

04 July 2009 - Mana satu yang betul ??

Hari ni penyakit tu datang balik. Aku tak boleh buat apa selain dari baring dan tidur. Panadol...badan aku dah immune dengan panadol. Aku dah pernah makan pain killer lebih kuat dari panadol...sebab tu panadol dah tak bagi kesan apa2 kat aku.

Sedang lepak2 dalam bilik...bapak aku datang. Ajak pegi kenduri kawen kat Teras Jernang. Ndak tak ndak aku terpaksa pegi gak. Boleh kata sedara rapat gak la. Takde yang menarik kat situ. Macam kenduri kawen orang lain gak. Cuma aku perasan ada satu sikap yang agak normal bagi sesetengah orang kita bila berjumpa sedara mara \ kawan lama kat kenduri kawen.

"Eeee...comelnya anak ko !!"
"Ko dah kurus la sekarang !!"
"Makin tua makin cantik la Cik Kiah ni"

Hipokrit. Penyakit masyarakat yang vaksin nya tak dijual di pharmasi. Aku takkan komen bab ni. Korang pikir la sendiri.

Petang ni aku ada 2 tugas yang terpaksa dilakukan serentak.

1 - hantar kereta ke workshop
2 - melawat anak kat USJ

Serentak kerana tempat yang nak dituju adalah sehala. Workshop anak buah bini aku tu kat Puchong..kira on the way ke USJ je.

Kancil turbo aku tu memang dah lama problem. Macam2 hal. Steering rack dah goyang...aircond dah lama kong...temperature naik giler baba's. Terlanjur anak buah bukak workshop...apa salahnya aku bagi bisnes kat dia.

Dalam perjalanan ke Puchong aku terpaksa berenti 3 kali kat tepi jalan. Off kan enjin dulu...siram radiator dengan air bagi sejuk. Bila enjin dah sejuk sikit, sambung balik perjalanan.

Korang bayangkan...masa aku berenti kat Shell berhampiran susur Pasar Borong Selangor, anak aku call tanyer pasal barang2 yang nak dibawak ke USJ. Maksudnya dorang belum bertolak lagi. Tapi masa aku bayar toll kat Jalan Jurutera, Puchong dorang dah ada kat belakang aku.

Samada aku yang lambat atau bini aku yang bawak kereta laju...aku tak tau.

Kitorang sangkut kat Puchong. Anak buah lambat sampai ambik kereta. Aku tak tau workshop dia kat mana. Puchong korang jangan buat main. Jalan dia macam lubang cacing. Silap jalan korang boleh tembus sampai ke Dengkil. Aku yang dah berpuluh kali pegi rumah Zul pun kadang2 sesat gak. Cuma pegi klinik Salim je tak pernah sesat lagi...hehehe

Rupa2nya workshop budak tu tak sampai 300 meter je dari tempat kitorang menunggu. Hampeh betul !! Kat situ je dah waste 1 jam. Sure anak aku kat USJ dah lama menanti. Kebulur la budak tu. Selalunya bila dia tau kitorang datang, dia skip lunch. Maklumla nak merasa masakan mak dia.

Tiba USJ dah pukul 4 lebih. Sah anak aku dah kebulur. Kira licin la makanan yang kitorang bawak.

Aku tak boleh lama kat situ. Kepala dah start berdenyut balik. Kang tak larat nak drive pulak. Nak suruh bini yang drive takut dia tak selesa pulak. Biase la orang pompuan. Mana suka drive kalau ada laki kat sebelah. Dia anggap kita ni macam JPJ tester je.

Lepas maghrib aku pakat tidur. Kepala dah berat sangat. Dinner pun aku skip. Celik biji mata aku tengok keliling dah gelap. Tetiba lak perut start buat concert. Concert arwah\mendiang MJ lak tu.

Dengan hati seberat badan aku ni...aku jenguk ke dapur. Dah pukul 12.30 pagi. Nak makan nasik tengah2 malam buta ni mana shiok. Lagipun orang kata tak baik makan nasi tengah malam...nanti perut moncit. Allaaaa...aku yang jaga makan ni pun moncit gak.

Last2 aku ambik mamee je...jadi la buat alas perut. Pagi besok boleh qada' dengan heavy metal punya breakfast.

No comments: