19 February 2010

Asap Berasap

19 Februari 2010 - Sekor nyamuk punya hal habis sekampung terpaksa telan asap disel. Rasa macam kat battlefield jer.

Sejak tengahari lagi aku dah dapat agak mesti ada "sesuatu" kat area rumah aku ni bila aku nampak kelibat 2~3 orang pakai vest Kementerian Kesihatan ronda2 kampung.

Memang sah !! Start 6.00 ptg dorang mula sembur.

Aku cuba buat manis tebu ditepi bibir kat brader yang jadi mandor tu..dia kata dah ada kes denggi kat kampung aku ni..sebab tu dorang sembur asap tu. Apsal aku tak tau ek?? Nampak sangat aku ni anti-social..tak bercampur dengan orang kampung. Apa boleh buat.. Aku Dan Dunia Baru Ku

Waaa !!! Nyamuk aides dah berhijrah laa. Selama ni apa yang aku tau kat BBB je nyamuk ni buat empayar...nyamuk urban la katakan. Aper kelas nyamuk tu nak lepak kat kampung...nak cari tempat "beranak" pun payah.

Aku rasa nyamuk2 tu dah tak boleh cari makan kat BBB laa..manjang kena sembur je..sebab tu dorang berhijrah. Lagipun BBB kan dah jadi "ZON BERSIH"...uwekkk !! bersih konon.


Skali pandang nampak macam pokok kat Fraser Hill jer..siap ada kabus bagai.





Macam tu punya asap kalau tak mampos gak nyamuk tu.. tak tau la aku. Letak aku kat tengah asap tu dalam seminit dua gerenti tombang punyer.

.
.

No comments: