03 December 2009

Menjangkit la pulak....

Aku ingatkan sakit mata anak2 aku cuma berjangkit kat rumah sebelah je..rupa2nya jauh terbangnya virus tu. Unsangkarable betul !!

Selasa pagi..rasa badan lain macam. Seram sejuk je...macam nak demam. Lepas telan ubat demam aku hantar sms kat partner...bagitau aku tak dapat keje. Pastu aku sambung zzzzz.

Tengahari partner plak hantar sms...bad news. Benih kitorang 3 batch kena kulat hijau. Tekejut beruk mat yeh aku dibuatnye. Terus kebah demam aku.

Memang sah !! 2 batch 100% hangus...yang satu lagi tu cuma satu pack je yang kena.

Kulat hijau ni ibarat sakit mata je..tidak berbahaya tapi boleh berjangkit. Kalau tak dikawal boleh habis semua benih kitorang .




Mana datangnya kulat hijau tu ??

Macam2 versi jawapan yang aku dapat. Ada yang kata berpunca dari benih. Ada yang kata bangsal peram tak bersih. Ada yang kata proses menyuntik tak betul. Ada yang kata faktor cuaca. Kesimpulannya...beribu jawapan boleh aku bagi..mana satu yang betul hanya Dia Maha mengetahui.
>
>

No comments: