12 October 2009

Pasca Raya

Masuk bulan raya ni rata2 orang akan bercerita pasal open house. Tak kira dibandar maupun dikampung..dah jadi budaya orang kita. Sampaikan ada disesetengah tempat jalanraya boleh jadi sesak.

Memang ada baiknya buat open house ni terutamanya bagi yang berkemampuan. Disamping niatkan untuk bersedekah, open house ni boleh dikira sebagai "jemputan paksa". Mungkin pada awalnya kita takde niat nak beraya kat rumah sahabat tu..tapi atas jemputan open house kita terpaksa pergi. Ikhlas tak ikhlas tu belakang kira..yang penting jemputan orang mesti kita tunaikan jika tiada sebarang keuzuran syari'e.

Tapi aku lain lak citernya...orang "paksa" aku buat open house. Takde niat nak buat pun asalnya. Mula2 ingat takat 2~3 orang je yang nak datang..boleh la goreng meehun ke cekodok ke...tapi bila dah berbelas orang kompom datang..kena tukar menu set la gamaknya. Lagipun dorang bukan senang nak jenguk pondok buruk aku ni..dah terlanjur datang kena la aku kasi baek punyer soru. Ada tapinya...korang bukan tak kenal aku..kaki buli hehehe



Nak makan sedap ?? Tolong aku masak. Aku bukan macam sotong..ada berbelas kaki tangan. Bila dah mengadap bara api curah sebotol perfume kat badan pun tak guna..bau asap satu badan. Kesian gak aku nengok budak2 tu. Tapi nak buat camner..orang hati kering macam aku ni mana reti berbelas kasihan.

Selebriti cendawan tengah jual minyak. Ntah ape la yang mamat tu goreng.

Makan time !! Sendiri masak sendiri makan. Kalau tak sedap jangan komplen ngan aku.

Minggu ni dengar citer ada segerombolan lagi nak datang..group ex-Sony pulak...kalau jadi laa.

No comments: