02 December 2009

Sakit Mata

Sepanjang minggu ni kitorang anak beranak kena serang sakit mata.

First kena anak bujang aku..sure dia ambik virus tu dari hostel. Start pada tu mula la berjangkit kat anak2 aku yang lain. Lepas sorang sorang lagi kena..macam sukan Olympic lak..4x100m relay.

Yang bebudak takde masalah sangat. Dalam sehari setengah penyakit tu dah clear..yang jadik masalahnya kat orang2 dewasa (nak sebut TUA macam tak manis lak..ahaks) Yang kesian bini aku..seminggu dia merana. Dah macam vampire je aku tengok...mata merah menyala. Sampai kenduri kawen kat sebelah rumah pun dia tak pegi.

Aku ?? Alhamdulillah aku terselamat. Bukan la nak kata aku ni kebal penyakit...yang tak pernah sakit FIRAUN je..tapi itulah keadilan yang Maha Esa. Kalau semua dah kena kuarentin sape lak yang nak uruskan hal2 kat luar.

Dalam masa yang sama anak aku yang #2 tu pulak demam. Kejap sejuk kejap panas.

Raya korban kali ni tak meriah langsung. Cuma kakak ngan ipar aku je balik kejap. Yang lain sumer pakat taknak balik. Sebabnya...mak dengan bapak aku dah kena sakit mata gak. Gasak korang la labuuuu. Sakit pening ni bukan kita yang tentukan. Sebab tu ada setengah orang selamba je makan kaca makan binatang berbisa makan tanah liat..sihat wal afiat pulak tu.

Pendapat aku jer laaaaaa.
>
>

No comments: